onsdag 13 maj 2009

Måste man ha glasögon för att vara optiker?

Har precis varit hos optikern för att kolla synen. Det måste man göra innan man ansöker om övningskörningstillstånd. Ska förhoppningsvis börja övningsköra i sommar, inte en dag förtidigt....
Har inte varit inspirerad till att göra det innan, men nu är jag rejält taggad för att kasta mig ut i trafiken i mina föräldrars bilar, till deras förtjusning kan jag tänka mig. Har nämligen fått blodad tand efter att ha åkt en del motorcykel på de thailändska öarna, och även i Laos. Det var faktiskt roligt att köra, om än läskigt i början. Läskigt eftersom det var vänstertrafik och jag skulle skjutsa en kompis för att hon inte vågade köra. Så det föll på min lott att köra, vilket jag är väldigt glad för nu.

Något som dock slog mig hos optikern medan jag satt och väntade på min tur var att alla optiker på stället hade glasögon. Det är väl kanske ingen överaskning när man är hos optikern. Men det slog mig att om de inte skulle ha glasögon, skulle de då inge samma förtroende som optiker?
Är inte det lite som att bli tatuerad av en tatuerare som inte har några tatueringar? Man kan ju undra om passionen för sitt yrke verkligen finns där då. Det är sådana här tankar som slår en i väntrummet, medan man läser en gammal resetidning... ;)

Annars vill jag bara säga att jag idag lyssnat på enbart Soilwork. Har precis upptäckt dem, fy och skam.. För detta är ett band som verkligen kan lira metal. skönt gung som man blir glad av på morgonkvisten. Måste se detta band på Sweden Rock Festival som går av stapeln om några veckor!

Rock On!
Veronica

2 kommentarer:

  1. hehe du vet väl att ´de flesta som jobbar hos optikern inte har glasögon in reality... men sen så har dom det på jobbet för att just få förtroende. De använder vanliga glas utan styrkor:P

    SvaraRadera
  2. Haha fasen är det så det är, shit nu gav du mig helt nya perspektiv här :P
    måste gå tillbaka och granska :P

    SvaraRadera