söndag 24 maj 2009

Grattis så jävla mycket!

Har varit en födelsedagsvecka utan dess like. Det är inte jag som har fyllt år men tre av mina vänner, en kusin och min bror. Har inte varit på mindre än 4 olika födelsedagskalas. Det har alltså blivit mycket goda tårtor och goda middagar. Vilket inte har varit helt fel. Har även träffat mycket släkt denna vecka, i och med alla födelsedagar, vilket ju var ett tag sedan. Eftersom jag varit på resande fot 3 månader av de 5 som passerat detta år.
Återseendet blev kärt och tiden då jag varit borta har fått mig att förstå hur mycket jag gillar dem. Alla har sina egenheter men jag gillar dem väldigt mycket och de betyder massor, de är mitt sociala kapital, en trygghet och tillit man har till varandra inom familjen och släkten.
Oj vad sockersött och rosa fluffigt detta inlägg blev nu då helt plötsligt.. Men jag tänker försvara det med med några enkla ord; det är såhär jag känner just nu. *Snyft*

En utav mina kompisar som fyllde år har jag dessutom inte träffat på sex månader eftersom hon bott i New York under denna tid. Några av hennes kompisar hade ordnat en överraskningsfest för henne, och att se hennes min när hon tog av sig ögonbindeln och såg oss alla var en utav veckans bästa. Var härligt att få träffa henne igen, och sedan slagga på hennes soffa i Täby ;P

Det har alltså varit en riktig fest vecka!

Och mer fest blir det snart igen. Nu ska jag tjata om Sweden Rock Festival igen..
Ja, jag ser fram emot den oerhört mycket. Ska bli så grymt kul att få komma dit och bara headbanga, lyssna på bra musik och insupa atmosfären på Sveriges skönaste festival.
Denna vecka har jag även lyssnat mycket på bandet H.E.A.T som ska spela på festivalen. Och jag måste säga att de låter jäkligt likt Europe, men deras musik och texter får en ändå på gott humör. Det är inte mycket metal men det svänger riktigt bra! Så de ska jag försöka se.

Men nu ska jag gå och slå in ett paket till, sista för denna veckan...
Rock On
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar