torsdag 25 juni 2009

Unleash The Beast! och Viva Spanien!


Har jag suttit och lyssnat på denna morgon. Unleash the Beast är en ypperligt bra skiva med Saxon. Har i och för sig inte lyssnat mycket på Saxon, men såg dem live på Sweden Rock Festival för något år sen, jag gillade vad jag såg och hörde. En kanon spelning helt enkelt.

Skivan har fått igång mig för den har dagen. Inget kan få igång en som lite New wave of british heavy metal på morgonen. Har redan hunnit städa och fixa inför morgon dagen då jag ska åka iväg till Spanien och Alicante! Hade inte tänkt att resa något i sommar, eftersom jag redan rest så mycket i år. Var borta i tre månader i Sydostasien med några kompisar. Men för några veckor sedan så fick jag ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till, och bestämde mig för att följa med till Spanien med familjen. Kan bli sista resan på länge med dem så jag passar på.
Ska i alla fall bli grymt att få åka iväg, jag gillar ju att resa. Har en tendens att bli väldigt rastlös, så jag vill gärna röra på mig och se nya saker. Sen verkar Spanien som ett spännande land, och jag kan äntligen få chansen att använda min oerhört rostiga, nästintill obefintliga spanska!
Pluggade spanska senast för tre år sedan på gymnasiet, så får se hur mycket jag kommer ihåg...
Jag ska i alla fall ta tillfället i akt att äta en massa Paella, dricka Sangria och fotografera mycket. Sen kanske man träffar på några trevliga människor också.
Ska bli grymt kul i alla fall!



Viva la Espana!
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar