torsdag 11 juni 2009

Travellin` Thru

Travellin Thruu är en grym låt framförd av Dolly Parton. Hörde denna underbara roadtrip/ drömma sig bort låt igår under eftertexterna av Transamerica. Efter filmen och låten gick jag och lade mig med ett stort leende på läpparna. Detta har lett till att jag lyssnat på soundtracket till filmen och Dolly Parton hela morgonen och förmiddagen. Det vill säga jag har inte gjort något vettigt av min dag än.
Transamerica är förövrigt en riktigt bra film om en kvinna som försöker leva ett ordinärt liv. Om man nu bortser från att hon är en transexuell man. Hon försöker tjäna ihop pengar till sin operation, när hon plötsligt får ett samtal från polisen från sitt förflutna liv när hon hette Stanley och var man. Det visar sig att hon har en son, vilket vänder upp och ner på hela hennes tillvaro.
En grym film som tar upp viktiga frågor gällande transexuella, gillar kommentaren Bree fäller som svar på tal när doktorn säger att han tycker det är en mental sjukdom att vilja byta kön; Don`t you find it odd that plastic surgery can cure a mental disorder.

Nu ska jag dock försöka ta tag i min dag, och sluta spela Dolly Parton hela dagen. Äta lunch sen cykla iväg en sväng och träna. Maila en person angående en lokal att spela trummor i under sommaren. Saknar det verkligen, att få spela musik och banka loss på batteriet, och att känna rytmen. Ska spela upp mig och sedan när jag blir bättre försöka spela i ett band, är det tänkt. Vill en dag lära mig att spela bas med, men trummor är första prioritet.
Har fått inspiration efter Sweden Rock Festival där jag såg många bra trummisar. Nicki Wicked från Crucified Barbara är en jäkligt bra trummis, och har en sådan utstrålning. Hur kan man inte bli inspirerad av det?

Ha en bra dag
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar