måndag 7 september 2009

Something




Hej!

Har haft en grymt härlig helg i Växjö måste jag säga! Den började lite skakigt då jag var tvungen att köpa kurslitteratur för en hiskelig summa pengar...och då menar jag HISKELIG!

Men det är bara att svälja och gå vidare och inte tänka på alla smaskiga LP-skivor som ligger på Erikshjälpen och väntar på att bli spelade, bitter? Nej aldrig!


Men dagen tog en bra vändning när jag träffade Mira och Bosse (hennes hund) glada i hågen. Vi styrde vår kosa ner mot just Erikshjälpen och dreglade över skivor med The Dubliners, Bob Marley, Wilson Picket m.fl. Egentligen skulle vi kolla på en utstyrsel till lördag kvällens sittning, men det blev mest att kolla in skivor, konstiga muggar och 70-tals kakburkar. Jag hittade dock en schysst svart väst som var perfekt till min Adam Alsing utstyrsel (var dokuspåa tema på hela nollningen)

Sittningen var riktigt rolig, efterfesten med trots att vi bara var några glada. Efter en stund drog vi oss mot Mira där jag somnade dräggigt på golvet...
Söndagen fortsatte i en sann mys anda. Tittade på film och åt GOD mat samt GOD efterätt med Mira, Malin och Bosse (hunden igen).

Idag har det blivit en del plugg och reflekterande om Informationens och kommunikationens roll för att uppnå en hållbar utveckling. Det är intressant men jag ska inte gå in på några djupa saker nu. Trött jag...men en glad en.
Har förresten varit en mys dag idag med. Var hos Mira igen och åt och gick en promenad runt campus och vid sjön. Kolla in bilderna. Mys!
Sen blir det Stockholm till nästa helg!
Dagens låt: Love you til the end med The Pogues! Förälskelsen slog ner kvällstid på söndagen i denna låt, tittandes på PS I Love You :P

Rock On
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar