söndag 27 september 2009

Glädje


Söndag i Växjö, händer det något roligt: Nej. Har bara varit allmänt nyttig idag och gjort saker som man måste, typ dammsuga, läst kurslitteratur och lagat mat. Det behövs också ibland, man känner sig helt enkelt som en bättre människa för ett tag.

Har nu suttit och surfat i brist på annat. På qx.se sprang jag på bilder från gårdagens pride parad i Umeå och blev så glad att det var dubbelt så många som gick i år jämfört med förra året.

Det bevisar att pride parader fortfarande behövs. Det bevisar att de som inte gått andra år nu faktiskt vågat gå med i år och det är positivt, det går framåt. Den behövs för att visa att kärlek är till för alla. Många säger att det är ett jäkla spektakel, vilket jag kan hålla med om. Men det är ett roligt jäkla spektakel fyllt med kärlek. Kärlek som behövs i världen.
Jag säger kör hårt! Mer glädje åt folket!

Nu ska jag ta och vrida på ELO på högsta volym och fortsätta att njuta av min söndag där inget händer. Men man blir glad av ELO, dansa!

Rock on
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar