torsdag 17 september 2009

Det stinker från en pissoar och här träffas man på nån okänd sushibar, här i Stockholm


Oj vad förra helgen sprang iväg och imorgon börjar nästa. Förra helgen spenderade jag i mitt hjärtats stad Stockholm. Var skönt att känna pulsen, log brett när tåget rullade in på centralen i fredags! Var trevligt att få se familjen ansikten igen, krama Isac och Emil. Att träffa polarna var inte dåligt det heller.

Var och åt på tjeckisk resturang på söder (soldaten svejk) med Sara, Linda och Anna samt drack utsökt tjeckisk öl! Var ett grymt ställe som jag verkligen lagt på minnet.
Vi satt där och njöt länge och pratade. Efter drog vi iväg till klubben Dislocated på Broder Tuck. Det var Sara som föreslog haket, det var ett riktigt skönt ställe som ligger under tucken. Fyra schyssta band spelade och vi diggade! Till klubben kom även Niklas och Agnes efter en stund vilket var väldigt mysigt. Blev en grym kväll och det var skitkul att träffa de alla igen. I och för sig så var det inte så länge sedan jag flyttade men ändå för tusan!

Dagen efter träffade jag Hjalle en stund och fikade, väldigt mys. Hela helgen var överlag väldigt mysig men det känns att det blir stressigt att hinna med och träffa allihopa och försöka spendera någon tid med dem. En helg är trots allt inte så mycket.

Känns så konstigt att det är på det viset men det får man väl acceptera helt enkelt. Får umgås mer på loven helt enkelt och ringa varandra, men tror inte att jag kommer vänja mig vid det helt och hållet.

Den här veckan har annars rullat på väldigt snabbt, har börjat med studierna på allvar och börjat läsa litteraturen. Blir mycket retorik och skrivande vilket är skitkul. Får chansen att öva upp min svaga sida, tala inför andra...isch nervöst men det kommer nog gå fin fint tillslut.

Har även börjat spela trummor i veckan, roligt värre!
Imorgon ska jag dock ta och njuta av helgen här i Växjö. Ska på Govenor Andy med Mira och gunga i takt med skön reggea!

Nu blir det chill!


Veckans låt: Stockholm med Kenta Gustafsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar