torsdag 27 augusti 2009

I Växjö

Nu har jag flyttat efter många trevande veckor om vad jag egentligen ska göra.
I måndags gick flyttlasset ner till småland. Mamma körde och mormor följde med som ytterliggare moraliskt stöd. Herregud vad hade jag gjort utan dem eller någon annan i min familj?

Nu har det gått några dagar sen de åkte, och jag sitter ensam i mitt källarum som ligger 5 minuters gångavstånd från Växjös innersta kärna. Eller ska jag säga city, fast det känns ändå lite fel eftersom att jag egentligen förknippar ordet city med en mycket större plats.
Fan vad dryg jag lät nu haha, inget ont om växjö city, men Stockholm är ju större, det är fakta!
Staden är väldigt ren och prydlig, men just nu känner jag mig rätt ensam. Inte lika ensam som i förrgår i och för sig, eftersom det var igår allt drog igång. Introduktionsmöte och nollning. Så nu har jag fått träffa alla människor som ska gå informatörsutbildningen, och folket verkar schyssta. Får dock se hur programmet håller måttet och om jag verkligen tycker det är kul.

På nollningen så lekte vi en massa roliga lekar samt fick en varsin påse med öl och cider som skulle drickas upp, medans vi lekte. Shit! Är det så här det kommer vara att leva student liv tänkte jag när de gav mig påsen med ett stort smajl. Bira, bira, bira, bärs bärs bärs!!
Nej det nog vad man gör det till. Men under nollningen kommer fest tempot att vara hektiskt. Ikväll är det fest, samt fredag och lördag. På söndag kommer jag förmodligen vakna upp med kramp i levern, kramande om en slask hink...
På måndag ska jag dock vara återställt och inställd på plugg mode för då börjar allvaret. Ser fram emot det.

Tänker på er där uppe i Stockholm, kärlek!

Rock on!
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar