lördag 29 augusti 2009

Gillart!

Börjar finna mig tillrätta gott folk. Växjö verkar inte vara en sån tokig stad trots allt. Har konstaterat att deras Cafe Deluxe kan vara ett ställa att svänga sina lurviga på till bra musik. De verkar annordna en del grymma konserter och dra en publik som inte bara gillar schlager och techno.

Sen har jag även spanat in deras Bibliotek, de har ju högvis med skivor man kan låna! Jag kommer bli stammis där om jag ska fortsätta att bo kvar här, det kan jag lova! Och som gräddet på moset har de en biograf som inte är SF, med ett anslutande mysigt cafe, på självaste huvudgatan.
Inte alls så tokigt mina vänner, inte alls så tokigt!

Förutom att jag lyckats fått mer koll på staden så har jag även haft det roligt de senaste dagarna. Nollningen fortsätter och igår gick vi på en tipsrunda från Campus till stan. Vi hade vätskekontroller otaliga gånger då vi fick hutta läsk blandat med någon suspekt sprit sort. Sen var det charader, Big Brother ägde ju! (Vi har dokusåpa tema) Jag gjorde dock ingen charad, utan satt och chillade på gräset.

Efter en stunds vilande och uppladdande med La Puma och The Sounds, bra uppvärmningsmusik, så bar det av till Campus igen och förfest hos en tvåa. Trevligt var det, mycket folk var det också! Jag satt mest och snackade som jag gillar, dansade lite till diverse dunka dunka musik.

Runt 23 tiden bar det av till Stallarna, mysigt ställe med billig öl och utsökt nachos talrik. Jag var inte så inställd på party mode men det var väldigt trevligt, satt pch pratade mycket där med.

Efter en stund kom ekonomerna i sina fina utstyrslar instaplandes. Med slipsar runt huvudet och rätt förfriskade höjde de partystämningen en aning. Satt och tittade på dem en stund, kändes som jag befann mig lite på zoo, en känsla jag inte kan förklara så bra, utan det kändes bara ...:P

Senare hemgång med trevligt sällskap. Idag blir det mer fest på Sivans, håll i hatten!

http://www.youtube.com/watch?v=UHQC2SCI2jY
Dessutom har detta band fostrats i Växjö

Ha det gött
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar