torsdag 17 december 2009

Sitter på tåget till Stockholm

Sitter på ett tåg till Stockholm. Nu är det slut med föreläsningar på tre veckor så jag passar på att åka hem och njuta av en mysig jul med familjen. Var längesen jag var i Stockholm så länge som tre veckor i sträck så det kommer att bli grymt härligt. Jag kanske hinner njuta av att bara vara. Det ska bli härligt att få träffa kompisarna lite mer och inte träffa alla i en klump under ett par timmar.

Men jag måste medge att jag blivit fäst vid livet i Växjö och alla människor där. Har börjat rota mig. Jag har blivit bra på att bo hemifrån, en gnutta bättre på att laga mat (alla instämmer säkert inte :P), jag kan stan och skolan och har träffat härliga personer. Jag gillar Växjö helt enkelt.

Igår repade jag för första gången med ett band och jag har fått mersmak! Vi är fyra tjejer som har hittat varandra. Vi är en brokig skara med olika musikssmak men det ska nog kunna gå att samsas. Jag är ändå stolt över min insats i låten vi spelade. Jag hittade ett komp som faktiskt passade! Spelade även med vispar vilket var en första gång. Låten vi spelade var Fields of gold, denna smärtsamt vackra ballad. Efter två och en halv timmas rep så gick vi och tog en öl och diskuterade musik och eventuella låtar vi kan spela. Det var supergrymt roligt att spela tillsammans med andra och jag tror starkt på en världsturne om två år *blink, blink*

Nej nu är det inte alltför långt tid kvar, ha det sålänge!

Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar