söndag 20 december 2009

I Stockholm, och vad händer?


Nu är jag äntligen i Stockholm (eller har varit det i ett par dagar nu). Eller äntligen, dagen efter jag kommit upp så var det naturligtvis trevligt att träffa familjen, men i övrigt har jag inte haft mycket att göra. Vissa vänner är inte här och så vidare men jag har väl inte tagit för mig av vad man göra i stan heller, har helt enkelt känt mig lätt handlingsförlamad, vet inte varför. Men nu ska det bli ändring.

Gårdagen var förövrigt härlig. Började dagen med frukost med familjen för att senare dra in till stan med Mamma och Emil för att fotas med smink, ombyten och hela baletten på The Studio på Kungsgatan. Var roligt att hitta på något med brorsan och mamma, det var ett tag sen. Det hela var en rolig upplevelse, så tack Maja för inbjudan!
Sen kollade jag in en kompis nya lägenhet på söder, den var grymt fin och låg väldigt fint till. Efter titten promenerade vi från Slussen till T-Centralen, där vi tog Tunnelbanan till Vällingby och åt och satt och snackade, var grymt trevligt. Sen drog vi till en annan kompis i Hässelby och drack te och skrattade. Var så härligt att få träffa dem igen och bara ha en lugn kväll tillsammans. Därför är det härligt att vara i Stockholm.

Annars är jag rätt arg på världens ledare som gjort så att klimat mötet i Köpenhamn blivit ett fiasko... Jag har kanske inte engagerat mig helt och hållet, men jag blir bara förbannad.

Nu blir det att lyssna på glad musik för att peppa upp mig själv.
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar