måndag 26 oktober 2009

De Swanar som flyger runt i huvudet och pratar om socialpsykologi, kommunikationsmodellen, rapporter och kompendium, madness!


Hur blev det så mycket att göra helt plötsligt? Här går man i en och en halv månad och tar det rätt chill, klarspråksanpassar lite här, putsar på en utredande text där. Men nu är det slut med sånt.

En rapport på 10 sidor, 3 sidor examinering på en bok, seminarium och redovisningar..
Verkar som att jag får peppa upp mig rejält, detta ska bara klaras av!

Har suttit och pluggat med Mira idag, började på våran uppgift om Mänskliga samhällen. Jag satt och gnällde rätt mycket, men gjorde ändå lite konstruktivt (hoppas jag), Mira får stå ut med mycket.
Sjöng för Mira i tvättstugan i alla fall, började försiktigt med Let it be, sen blev det Staten och Kapitalet och Die Mauer med Ebba Grön. Struttade runt med vattenskrapan som mikrofon, vet inte om det uppskattades, men fick henne att sjunga med i alla fall!

Annars har jag i helgen umgåtts med Pappa som var på besök i Växjö. Det var hur trevligt som helst, verkade som han gillade staden och min källare! Överaskande nog..
Jag visade stan och så gick vi en låång promenad på sisådär fem timmar, från stan till Linne parken, vidare till Utvandrarnas hus, in på Utvandrarnas hus och struttade runt. Efter det till Campus och visa runt, sen till Teleborgsslott och runt sjön trummen tillbaka till stan. Puh!

Efter det åt vi Kinamat och tittade på Krigets vindar tills jag somnade. Typiskt mig och pappa att sitta och titta på gamla historiska TV-serier, men jag gillar det, är mysigt.
Dagen efter så gick vi runt på stan och tog det lugnt, sen lämnade jag honom vid stationen. Var mysigt att han kom ner hit, får han göra fler gånger.
Efter Pappa åkt var det bio dags med Erika, Malin och malins syster, såg Fame. Absolut inte lika bra som originalet, går inte att jämföra alls. Originalet är fortfarande bäst!
Blev kinamat igen efter bion, och mys hemma hos mig. Fast det mysiga förstördes av en viss lukt från min kyl, hade glömt bort att jag lagt broccoli där för att tina upp..för ungefär två veckor sedan.. så det luktade inge gott, men nu är det åtgärdat i alla fall.
Välkomna tillbaka till källaren ;P

Nu ska jag hoppa i bingen, peppar för morgondagen, föreläsning, sen läsa en massa, massa kurslitteratur..ska klara detta.

ÄNDA IN I KAKLET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar